dinsdag 14 januari 2014

En dan? Geen idee!

En dan?  Geen idee!
Ik heb werkelijk, net als jullie geen idee, maar als jullie dit lezen ben ik wel op weg het te gaan weten. Of op weg naar een nieuw raadsel?

Ik heb wel een theorie, voor degene die hier iets aan hebben. Ik denk dat je geboren wordt met een soort oerknal tijdens de geboorte. Je lichaampje is er al, groeit bij ma, maar de geest, ziel of weet ik veel hoe dat heet komt binnen zodra uit de frisse lucht binnenzuigt. Het allereerste wat je doet.
Zodra je sterft, gebeurt er hetzelfde. Tijdens je laatste adem, je ademt je eerste zijn al het ware weer uit. Ik denk dat deze zich dan in de vorm van een energiestroom in het heelal mengt. Waar deze stroom blijft? Geen idee. Ik geloof wel in de energie die vrijkomt en dat we helemaal “weg zijn”maar in de vorm van energie of verbeelding nog wel eens langskomen. Verbeelding of werkelijkheid, maakt eigenlijk niet uit. Het kan een vorm van kracht geven om te laten zien dat het goed zo. Hoe? Vul maar in, we zullen vast nog geregeld aan elkaar “denken”.

Ik hoop dat een ieder van jullie dan ook bedenkt dat het goed is zo. Mijn gezin, familie en ikzelf hebben  hier inmiddels vrede mee. Je kunt niet het eeuwige leven hebben.
Een vrije dag is pas echt vrij als je er naar hebt uitgekeken. Een weekeinde is pas echt fijn als je ervoor gewerkt hebt en je kijkt zo uit naar een welverdiende vakante, dat je de week ervoor niet meer vooruit te branden bent.

Zo is dat ook met leven. Leven zonder dood kan niet. Het was leuker geweest als dat over dertig jaar zou zijn. Maar helaas, lieverkoekjes zijn er niet. Het is goed zo!

34 opmerkingen:

  1. Koen, ik ken je niet. Ik zit met een brok im mijn keel op de bank. Wat mooi geschreven. Dat je energiestroom in het heelal voortleeft en dat we er een beetje van mogen inademen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rust zacht Koen! Je was de beste economie docent die ik ooit heb gehad! Altijd positief en in voor een grapje. Heel veel sterkte voor je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rust in vrede we hebben veel van u geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Koen, ook ik ken je niet, maar ik wil je laten weten dat ik sprakeloos ben door deze mooie tekst en hoe dapper je bent. Heel, heel veel sterkte en ik hoop dat er iets moois op je wacht straks. Een knuffel en veel liefs voor jou en jouw gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve familie van Koen. Sterkte met het verlies van Koen. Ook ik was een van de mensen die zijn blog met een lach las. Een mooi mens is heen gegaan. Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ken je ook niet, las alleen je blogs, je was een bijzonder mens. Ik geloof ook in de oerknal en dat je een deeltje van `t heelal blijft. Rust zacht en sterkte voor de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Respect! ookal ken ik je niet, je was een aanwinst voor alles en iedereen om je heen!

    You'll never walk alone

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Koen,
    Wij zullen je missen. Bedankt voor alle mooie momenten. Heel veel knuffels voor jou en je drie meiden.
    xx Karen & Michael + kids

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige blog, prachtige woorden, een prachtig krachtig mens........
    Familie van Koen, ik wens jullie veel van alles....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik las de laatste tijd Koen's blog met plezier en verbazing. Ben blij dat ik je heb gekend Koen! Goeie herinneringen om met de Koos mee te spelen! Heel veel sterkte jullie als familie!
    Groet Jan Borger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ging altijd met plezier naar de lessen van Koen Schellekens, vond het een grappige goede leraar! Veel sterkte aan de Familie, vrienden en collega's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Koen vanavond geoefend met het boasmartkoor en speciaal voor jou droomland gezongen..... koen rust zacht.
    namens het koor
    arie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Koen, ik ken jou en je gezin niet en als ik jouw verhaal heb gelezen spijt me dat heel erg, want wat een bijzonder mens ben jij, wat een bijzonder gezin zijn jullie. Ik zou willen dat ik je persoonlijk had mogen ontmoeten. Veel respect voor de wijze waarop jij met ziek zijn en met de dood bent omgegaan. Ik wens jouw dierbaren die achterblijven veel sterkte met hun verdriet. Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. marion van der Voort14 januari 2014 om 23:47

    Ik neem mn hoed af, maak n diepe buiging en wens jullie veel sterkte en liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd als koen door de gangen liep liep daar een persoonlijkheid helaas nooit les van u gehad. Want wat had ik dat graag gehad. Dank voor de korte gesprekjes in de gangen van Muurhuizen en alle sterkte toegewenst aan de familie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Koen, het mooie aan 'lieverkoekjes' is dat je er overal je eigen recept van kan brouwen. Ik kende ze niet en heb ze voor het eerst van Koen gehoord. En als ze hier niet zijn, dan maak je ze misschien ergens in het heelal of.... waar het mag knallen. Liever samen. Maar waar je ook gaat, daar ben je. En dat is ok. Liefs, Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Eerbetoon aan een onbekende bekende, Koen ik heb je nooit ontmoet maar ik volgde al een tijdje je blog. Met veel respect voor je moed en levenslust las ik al je verhalen. Rust zacht en sterkte voor je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ken het gezin van Koen niet persoonlijk, maar wil jullie condoleren met dit ongelofelijk verlies. Ik heb samen met Koen gestudeerd aan het Moller Instituut TeHaTex, een bijzondere tijd met bijzondere mensen, waar ik mooie herinneringen aan heb. Zijn afscheidsverhaal is iets waar ik hem in herken: een positief mens, altijd vol energie op naar het volgende avontuur. ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heftig. Mede door uw leuke lessen ben ik de economische sector in gegaan.. Dankuwel voor al uw wijze lessen. Ik wens de familie en vrienden van Koen heel veel sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Koen, ik ga de komende tijd eens diep nadenken over al je levenslessen van de afgelopen maanden. Dank je wel daarvoor.
    Voor jouw gezin sterkte en wat een rijkdom om iemand zoals Koen zo dichtbij te hebben gehad. Dat zal hij altijd blijven voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve koen schellekens bedankt voor de leuke tijd op mavo muurhuizen. En bedankt voor het zingen van het liedje marijke in het 4de lesjaar!! Ik zal het nooit vergeten!! Rust zacht en drink een lekker biertje daarboven. Sterkte voor de familie!! Liefs marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. lieve meneer schellekens.
    ik wou u bedanken voor alle leuke tijden op mavo muurhuizen en het leuke afscheid met een ijsje :)
    rust zacht en vind je geliefden terug

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Koen, Lydia, Jip en Fee,

    Soms bereikt je een bericht waarvan je adem stokt en je geen woorden weet te vinden. Zo ook dit bericht. Kreeg het doorgestuurd en dacht, een blog van Koen, wat leuk. Maar tranen in mijn ogen na het lezen. Koen, ik wens je een goede reis, waarheen het ook gaat. En zet het hiernamaals maar lekker op de kop, kunnen ze daar ook lachen. En Lydia en kids, heel veel sterkte voor de komende tijd. Ik hoop dat jullie troost kunnen vinden in de liefde en aandacht van de mensen om je heen en in de herinneringen aan Koen.

    Liefs,
    Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Koen en natuurlijk familie,

    wat mooi geschreven.... heb er niet maar dan ook helemaal niets aan toe te voegen. Ben er stil van.....
    Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met het verlies van een mooi mens...

    Wendy, Cadeauwinkel Chicas
    Het winkeltje waar Koen graag kwam!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb nog mogen genieten van de voorstelling, krachtig in woorden neergezet.
    Evenals de laatste blog.
    Voelde tijdens de voorstelling zijn trots voor zijn meiden, mooi. Vierspan..
    Wens jullie kracht en energie toe voor de komende tijd.
    Lieve groet
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat je via fb op jouw indrukwekkende blog terecht komt en begint te lezen en niet meer kan stoppen. Woorden schieten te kort om te beschrijven hoe bijzonder ik jouw blog vindt. Ik heb je niet gekend maar ga jouw woorden zeker onthouden voor momenten dat je eigenlijk wilde dat t leven anders was gelopen. Ik wens familie, vrienden en iedereen die koen een warm hart toedraagt veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heb van je mogen genieten de zeepbellen- liedjes - mooie kleding-uitstraling je levens wijsheden je blogs! Jullie prachtige voorstelling.. Wens jullie kracht en liefde !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. beste familie van Koen. Bedankt dat jullie door de blog en de optredens veel mensen hebben betrokken en laten delen bij de ziekte van Koen. Jullie hebben ons tot nadenken aangezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Koen een dikke duim en petje af voor jouw wijze van omgaan met je ziekzijn. Wat heb ik veel geleerd door het lezen van jouw blog. Dankjewel hiervoor. Goede reis met geweldige bestemming. Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve koen, voor jou van mij een dikke zoen. Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Monique Rogers-Kleijn15 januari 2014 om 19:33

    Lieve Koen, ik heb je nog maar net terug gevonden, en weg ben je al weer! Maar wat een geweldige indruk heb je achter gelaten... Ik heb je gekend op Mencia, en ik herkende je gelijk in je blog. Dank je wel voor je wijze lessen en de manier waarop jij in het leven stond, ik heb er veel van geleerd! Lieve familie van Koen, heel veel sterkte met het verlies van een bijzonder mens, koester alle mooie herinneringen en maak er zelf ook heel veel bij! Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve meneer schellekens wat heb ik veel van u geleert niet alleen over economoe in de les maar ook van een slecht begin een goed einde maken over positief in het leven staan en ook om er van te genieten het is nogsteeds onwerkelijk in mijn gedachte zie ik u nog steeds door de gange lopen in een vrolijke gekleurde bloes bretels een broek en leuke puntschoenen meet een geweldige lach waar je dag meteen weer goed van wordt elke keer als ik een stukje lucht weg pak van de wereld zou ik een stukje pakken van u en mijn gedachte stromen dan af naar leuke en fijna dingen en ook naar u beste meneer u was en bent een super man

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Chrstian Wachtendonk.15 januari 2014 om 22:45

    Mooi geschreven. Knap van je dat je dit nog kon. Lieve familie van Koen ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies. Gr Christian Wachtendonk. (Zoon van Peter en Anny)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Beste familie Schellekens,
    Met veel bewondering heb ik de blog van Koen gelezen. Het verdriet om zijn verlies zal groot zijn, hij klinkt als een bijzondere man. Ivm mijn afstudeeronderzoek zou ik graag met jullie in contact komen. Daarbij zal ik verder geen tijd of inspanning van jullie vragen. Ik wil enkel aan jullie voorleggen of Koen's blog een plekje mag krijgen in mijn scriptie. Misschien hebben jullie een mailadres waar ik naartoe kan mailen? Een reactie op dit bericht zal volstaan, maar voel je ook vrij om mij te contacteren via mijn e-mailadres: marthedewin@gmail.com.
    Met vriendelijke groeten, Marthe

    BeantwoordenVerwijderen