woensdag 7 augustus 2013

dynastie

Daar ging ze. Mijn zus vertrok voor haar grote liefde naar Australië. Dit was op zich niet zo bijzonder. Ze ging namelijk voor de derde keer op rij. Toch voelde het anders. Inmiddels woonde ik ook in Amsterdam. Op die manier waren we naar elkaar toegegroeid en zij was o.a. verantwoordelijk voor mijn fantastische woonruimte. Ze had hem ontmoet nadat haar vorige liefde over was en zij nog iets van het land ging zien. Hij was haar achterna gereisd naar Nederland want zo n vrouw kon hij niet laten lopen. Hij vertrok had zij bedacht te laat dat dit de ware was.  

Daar ging ze dus. Ik was verdrietig, drie keer is scheepsrecht? Australië was toch echt de andere kant van de wereld. Er was nog een probleempje. Onze favoriete serie Dynastie, wekelijkse ellende die we samen keken, liep ten einde. Er zouden nog 8 afleveringen komen. “Koen,”vroeg ze, “Wil jij …” en voor ik het wist zei ik “Ja hoor, ik kom ze deze zomer brengen.”
Een geweldig plan, al moest ik wel mijn autootje verkopen om een ticket voor elkaar te krijgen en een kleine lening om wat reisgeld te hebben. In 5 maanden kon ik dat allemaal niet bij elkaar sparen. Na mijn ticket geregeld te hebben, besloot zusterlief te verhuizen, zodat ik op de verkeerde plaats invloog. Geen probleem, ik zou eerst de boel verkennen en na 5 weken was ik In Newcastle, Australië en waren we blij met elkaar. De eerste twee avonden hebben we de acht allerlaatste afleveringen van Dynastie gekeken.  Ik had er lang voor moeten reizen om de laatste belevenissen van Kristel en Blake te kunnen zien, maar het was de moeite waard.
Haar grote liefde zou mijn zus later vinden, ergens in Amsterdam.

2 opmerkingen:

  1. En ze heeft hem nog steeds niet gevonden!Alhoewel..wat is de definitie van een grote liefde???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij kan je meerdere grote liefdes hebben. Defnitie is er niet, die bepaal je zelf. KS

    BeantwoordenVerwijderen