vrijdag 30 augustus 2013

laatste

De laatste vakantiedag is begonnen. Zeven weken van weinig verplichtingen, doen waar je zin in het en genieten van het mooie weer zijn omgevlogen. Vanaf maandag weer op zoek naar een nieuwe balans. Een balans tussen gewoon en ongewoon. Een balans tussen wel en geen toekomst. Een balans tussen wat kan ik wel en wat kan ik niet. En vooral een balans tussen wat wil ik en wat wil ik niet.

 De laatste vakantiedag heeft een vol programma. Allereerst mag ik een laatste shot gaan halen van mijn vierde chemo. Zo’n shot is iedere keer een prettig rustmoment, al klinkt het anders. En aan gezien het de vierde is, moet het gevierd worden. Ik denk met een lunch op één van de amersfoortse pleinen of aan het water. Hierna mag ik naar mijn werk, kennismaken met mijn nieuwe collega’s. Deze ga ik de komende tijd begeleiden en wegwijs maken binnen de school. Het begin van een nieuwe periode. Wel werk, geen les. Ik zal er voor de volle 30% tegengaan. Vervolgens wordt de dag wederom afgesloten met een borrel. Deze is in Baarn gepland. Bijkletsen met collega’s over de vakantie en plannen maken voor het nieuwe schooljaar.

De laatste vakantiedag, de vooravond van een nieuw schooljaar. Ik ben nieuwsgierig hoe het nieuwe schooljaar zal verlopen. Één ding weet ik zeker. Over een paar weken wordt er weer uitgekeken naar een vakantie. En maandag  zal iemand zeggen: “Nog zeven weken en het is weer vakantie.” Tegen die tijd hoop ik een nieuwe balans te hebben gevonden. Een balans tussen leven en overleven. Ik ga vooral  de nadruk op leven leggen. Ik kijk er naar uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten