maandag 23 september 2013

plasgevaar

Als ik een weekeindshot krijg, wordt er op de zaterdag een liter of vijf vocht in het lijf gepropt. Spoelspul, chemo, spoelspul, medicijn tegen misselijkheid enzovoorts. Dit gebeurt via een infuus en duurt zo’n 20 uur. Het is de bedoeling dat ik op zo’n dag niet meer aankom dan 2,0 kilo. Zo niet dan krijg ik een extra plasmedicijn. Ik word dus tussendoor enkele keren gewogen om dit in de gaten te houden.

Vandaag zat ik al om 12 uur boven de twee kilo. Als dit zo door blijft gaan, heb ik dus een probleem. Tijdens de derde chemo heb ik zo’n plasmedicijn gekregen, toen plaste ik twee keer mijn bed onder toen ik in slaap viel dit ervoer ik als niet grappig, (zie blog zweet 7 juli koenschellekens.blogspot.nl/2013/07/zweet.html )  Ik eet vanaf nu minder, doe alsof het niet smaakt, eet geen lekkere dropjes die ik van Fee heb gekregen. Helaas gaat het gewicht niet naar beneden. Het wordt gelukkig ook niet meer. Ik heb het idee dat ik me suf plas.

Om zes uur word ik opnieuw gewogen. Nog steeds te zwaar. “We gaan u nu een plasmedicijn toe brengen.” Ik weiger. Ik leg uit wat er negen weken gebeurd is en dat ik dat niet meer wil meemaken. Nu wordt er uitgelegd dat ik erg benauwd kan worden door te zwaar te worden. “Dat risico neem ik maar”. zeg ik stoer. “Ik wil geen plasmedicatie.”
Gelukkig wordt er niet aangedrongen. Nu een volgend risico ontlopen. Al ik morgen te zwaar ben, mag ik niet naar huis. Eens kijken hoe ik dit ga ontlopen. Ik ga er vanuit gaan dat ik voldoende plas. Ik weet namelijk niet hoe ik de weegschaal kan saboteren. 

t Probleem loste zich vanzelf op: Ook zonder plasmedicijn piste ik mijn bed vol. Ik was op het juiste gewicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten