vrijdag 15 november 2013

manuela

Sjoorkest Bendebekende gooide het over een andere boeg. Dit jaar zouden we onze instrumenten niet aanraken, we gaan zingen. Tijdens het bandweekeinde keken we welke nummers we zouden gaan vertolken. De nummers werden op drie cd's gezet zodat we 3 sets hadden. Met een voice-killer haalden we de middelste noten, en dus grotendeels de zang, uit de liedjes en die zongen we live tijdens onze sjo met carnaval.
We besloten niets tegen onze opdrachtgevers te zeggen, want in de contracten stond dat we 3 keer een set muziek verzorgen. Er staat niet in hoe. De keuze voor mijn lied werd Manuela. Ik was het hier niet geheel mee eens, want het is een vervelend nummer met een te veel tekst. Die zou ik thuis uit mijn hoofd leren.
Er waren twee problemen. Gedurende carnaval raakte ik meestal mijn stem kwijt. Tevens kon ik niet zo goed tegen een hele avond bier drinken met carnaval. 

Wij vonden onze nieuwe aanpak een groot succes, de opdrachtgevers waren niet overal even enthousiast. Op maandagavond speelden we in Oud-Gastel, net zoals de twee jaar daarvoor. Men verwachte weer een avond feest met een fanfareband, men kreeg een stel minder goede zangers met hese stemmen. Tijdens Manuela ging het mis. Mijn stem was geheel verdwenen en het bier had rijkelijk gevloeid. De fanclub van Jacques Herb zat in de zaal en voelde zich ernstig bekocht en verraden. “Hoe kan die kleine met bril zoiets doen.” Na mijn act ben ik maar gauw de zaal uit gevlucht om niet meer terug te komen. Veiligheid boven alles!
Niemand kon toen bedenken dat ik ruim vijfentwintig jaar laten via het snabbelcircuit nog heel wat vakanties bij elkaar zou gaan zingen. Manuela zingen we overigens zelden met De KOOS. Ik ken de tekst nog steeds niet uit mijn hoofd.   

http://www.youtube.com/watch?v=ZRmH-Rfa25E  Jacques Herb – Manuela. Brilliant gefilmd  J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten