vrijdag 22 november 2013

behang

Er kwamen veel opmerkingen over onze behangetjes in ons huis. Waar kan je die nog kopen, is die retro niet duur. Toen we uitlegden dat dit allemaal voor een zeer redelijke prijs te koop was in Gent waren diverse vrienden en kennissen om. Ook zij gingen naar Priem in Gent http://koenschellekens.blogspot.com/2013/09/priem.html om de winkel met eigen ogen te aanschouwen en een aantal kwamen terug met een prachtig behang.

Zo ook mijn zwager en schone zuster. Tijdens hun zoektocht hadden zij in Gent een prachtig bloemenbehang op de kop weten te tikken. Bang dat ze waren om het niet goed te doen, huurden zij een behanger in, zodat het superstrak op de muur zou komen. Dat lukte ook. Ik kan best aardig behangen, maar zo strak en in zo weinig tijd lukt mij niet. Daar heb je een vakman voor nodig. Ik keek nog eens goed. Het zag er supergoed uit, maar toch zag ik iets raars. “Waarom hangt dat behang op zijn kop?”, zei ik plots, toen  ik doorhad wat voor raars ik zag. Ik kon mijn tong er wel vanaf bijten. Mijn schoonzuster zag het nu ook. Ze baalde, maar kon de fout niet herstellen. Ik baalde omdat ik mijn kop niet had kunnen houden.

Onlangs waren wij weer bij Priem. We hadden nog wat behang nodig voor een kamer boven en voor in het toilet. Eenmaal thuis heb ik het behang op de muren geplakt. Het toilet hangt echt superstrak. Helemaal trots op mezelf ga ik eens goed op de pot zitten. Dan zie ik iets raars. Het zal toch niet? Ik kijk nog een keer. Het hangt echt op zijn kop. Hoe dom kan je zijn. Gelukkig heb ik het zelf ontdekt. Mijn schone zuster durf ik niet onder ogen te komen. Wat zal ze lachen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten