donderdag 21 november 2013

steen 2

Al een paar weken voel ik mijn buik. De pijn is absoluut draaglijk en een paar paracetamolletjes doen wonderen. Het is irritant je buik zo bewust te voelen. Het maakt je continue bewust dat er zaken in zitten die er niet in horen te zitten. Ik heb de buik al gemeten, maar de omtrek is niet groter geworden. Toch lijkt ie steeds dikker te zijn. Mijn broek kan niet meer goed dicht, maar gelukkig heb ik daar bretels voor. Het lijkt wel of er een steen in zit. Zo’n steen die geweldig in de weg zit en van alles verstopt. Zo’n steen die super zwaar op de maag weegt. Gewoon omdat zo’n steen er niet hoort te zitten. Soms lijkt het al dat kijken naar mijn buik al pijn doet.
Als ik mijn handen op mijn buik leg, bijvoorbeeld in bed, lijkt het of de buik extra warmte geeft. Ook al raar. Ik heb het al dagen koud, maar mijn buik wordt warmer. Ik kan er een eitje op bakken lijkt het soms.

Straks, donderdagochtend 21 november, mag ik naar de oncoloog. Zij gaat mij vertellen of de chemo’s zijn aangeslagen en of de kanker stabiel is gebleven of is gegroeid. Eigenlijk gaat zij vertellen of ik een paar maanden verlenging krijg of niet. Eigenlijk gaat zij mij vertellen of die steen echt is of gewoon psychisch. Het zou zo maar kunnen dat die steen verdwijnt bij goed nieuws. Dat lijkt me toch wel aardig om mee te maken. Al weet ik niet zo goed hoe het goede nieuws moet luiden.

Enne owee degene die mij sterkte wenst. Ik kom de dag wel door  http://koenschellekens.blogspot.com/2013/06/sterkte.html

Steen 1                http://koenschellekens.blogspot.com/2013/07/steen.html

Update 21 november 12.00 uur
Het is 2 - 1 geworden voor het negatieve nieuws. Verder kan ik er niet zo heel veel mee:
Nieuwe feiten:
Kanker is niet groter geworden (positief)
Er zit vocht in de buik. Teken dat de slechte cellen actief zijn (slecht nieuws)
rechternier functioneert niet goed Wordt onderzocht of dit tijdelijk is (slecht nieuws)
In februari opnieuw scannen en dan weer verder zien. Tot die tijd gewoon blijven ademen. Ik doe mijn best. :-)
Zolang het leuk is, blijf ik ook ademen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten