woensdag 5 juni 2013

vijfentwintig

Nostalgie domineert mijn gevoelsleven, altijd al geweest. Data en jaartallen onthoud ik, zonder te weten wat ik met deze informatie moet. Ik weet verjaardagsdata van mensen die ik al jaren niet meer zie. Vaak weet ik wat er 10 jaar geleden gebeurd is (is dat nu nog belangrijk dan?) en zo heeft het getal 25 voor mij een uitwerking om 25 jaar later bij stil te staan.  Het is dit jaar 25 jaar geleden dat de wijk ‘t Geintje in Amersfoort Schothorst werd opgeleverd en startte montessorischool De Kosmos in Hoogland de eerste lessen. 25 jaar geleden verruilde ik Tilburg voor Amsterdam en begon ik les te geven in het  vakken waarvan ik nog nooit had gehoord (kantoor en verkooppraktijk) 25 jaar gelden bracht ik Willem en Mylene met elkaar in contact en had ik voor het laatst seks met een andere vrouw dan mijn huidige. 25 jaar geleden troostte ik zus Dorothé toen zij na een verloren liefde terug uit Australië kwam en leerde ik zingen bij een Amsterdams koor. 25 jaar geleden ontdekte ik café De Blaffende Vis en kocht ik mijn eerste auto, een Suzuki Alto met bedrijfskenteken.  25 jaar geleden werd Yvonne van Gennip drie keer Olympisch Kampioen schaatsen en werd ik met broer Frans na Nederland - Duitsland ongelofelijk dronken in één van de Karel café s. 25 jaar geleden was er nog apartheid in Zuid Afrika (gimme hope Joanna) en stond er in Berlijn nog heel gewoon een muur. 25 jaar geleden werd ik vijfentwintig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten