maandag 24 juni 2013

pech

Iedereen vind dat ik zo goed over mijn ziekte kan praten, zo positief ben en er zo normaal mee omga. Ik heb geen enkel idee hoe ik het anders moet doen. Wat is normaal in zo’n situatie? Het enige motto dat ik heb is “Ik ben niet zielig, ik heb pech”, en dat geldt voor mij en mijn hele gezin.
Als je zielig bent lig je de gehele dag in bed met een deken over je hoofd en schrik je mensen af. Dat wil ik vooral niet.
Naast deze regel heeft Lydia nog een paar kleine regeltjes ingevoerd. Ik mag niet meer ongeschoren over straat. “Je moet zorgen dat je er iedere dag goed uitziet,” dus deze woorden heb ik maar ten harte genomen. Met frisse tegenzin scheer ik mij iedere ochtend, het doel heiligt de middelen. De paar kilo’s die ik ben afgevallen kan ik hebben, er mocht best wel wat vanaf. “Voordat je de deur uitga kijk je in de spiegel.” Ik kijk dus iedere dag voordat ik de deur uit ga goed in de spiegel.  Ik ben nog nooit zo ijdel geweest, iedere ochtend gel in mijn haar en soms een bodylotion op de armen. Verder probeer ik het hoofd koel te houden en mij te focussen op de leuke zaken.

“Gaat het echt zo goed?”. Uiteraard zeg ik volmondig “ja.” "Vooral doorgaan!" schreef ik wel eens eerder. Voor de insiders, ik bepaal natuurlijk wel of, hoe en wanneer ik mij onder de mensen bevind en wat ik in mijn blogjes schrijf. Wat jullie niet zien zijn mijn zielige momenten. Die bewaar ik geheel ten onrechte voor mijzelf en Lydia. Ik hoop dat deze voor haar meevallen, want zoals velen uit ervaring weten: “Een zieke man thuis is geen pretje.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten