vrijdag 28 juni 2013

haast

Als Alle Dagen Heel Drukker (ADHD) had ik alle dagen veel haast. Ik had zelden tijd om ergens bij stil te staan en altijd druk om op tijd te komen. Sterker, regelmatig was ik heel druk om sowieso ergens te komen. Overzicht bewaren was een kunst. Hoe kon ik mijzelf erbij houden. Hoe redde ik het om alles te organiseren, mijn hoofd niet over te laten lopen en niet in zeven sloten tegelijk springen.
Een Alle Dagen Heel Drukker is erg gevoelig voor prikkels om hen heen. Ik  reageerde bijna op alles wat er om me heen gebeurde en bemoeide me met van alles en nog wat.

Een Alle Dagen Heel Drukker zijn is niet alleen vervelend. Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik een gevoelsmens ben, een enorm rechtvaardigheidsgevoel heb, een kei ben in het bedenken van oplossingen en creatief ben. Vaak ben ik scherp, een gangmaker, impulsief, spontaan en openhartig. Ik ben positief, enthousiast en maak van mijn hart geen moordkuil. Geen slecht lijstje dus.

De haast was wel iets waar ik veel last van had. Altijd onrust, nooit een goed overzicht hebben, altijd willen weten welke stap en genomen moet worden voordat de vorige stap al gemaakt is.

Als het goed is valt het jullie als lezer op dat dit blog grotendeels in de verleden tijd is geschreven. Dat klopt. Mijn leven is in twee maanden tijd zo veranderd dat de haast zoals hierboven is beschreven is verdwenen. Ik ben genezen van de haast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten