dinsdag 15 oktober 2013

bloedplassen

Als wij een spelletjesavond organiseren doe we altijd een keer het spel Finstere Flure, gemaakt door de Duitser Friedemann Friese. De maker van dit spel is mijns inziens prettig gestoord. Hij heeft meerdere spellen op zijn naam staan. Al deze spellen beginnen met een F en zijn uitgevoerd in het groen. 
In dit spel heten de figuranten onder andere Furst Fieso, hofmonster Furunkulus en de spelers Fremde. De meest lelijke speler mag beginnen. Het doel van het spel is het fort van Fyrst Fieso te bestormen. Dit fort wordt beschermd door hofmonster Furunkulus. Je hebt gewonnen als je met al je soldaten het fort bestormd en de overkant haalt. Er is een manier om sneller te gaan. Er liggen namelijk enkele bloedplassen in het spel. Als je als speler hierop stapt, glijd je uit en ga je sla je een aantal velden over, waardoor je sneller op de plaats van bestemming bent. Hierdoor noemen we het spel ook wel bloedplassen.


Na een feest heb ik het met Albert over de spelletjesavond en hij zegt: “Wanneer gaan we weer bloedplassen?” Op zich een onschuldige opmerking, gezien de bovenstaande omschrijving. Helaas heb ik inmiddels een andere associatie met bloedplassen. Toen ik in april bloed in mijn urine had ben ik richting huisarts gegaan en drie weken later had ik de volledige diagnose waar ik nu mee moet dealen. Niet grappig dus. Gelukkig herstelde ik binnen een seconde en begreep ik wat hij bedoeld. Hij liet me schrikken maar gelukkig kon ik al snel weer lachen. Ik hoop dan ook dat we snel gaan bloedplassen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten