woensdag 16 oktober 2013

boefjes

Opeens word ik getagd in een eindexamenfoto van schooljaar 2007/2008. Hier hoef ik niets mee te doen, maar de herinneringen stromen binnen. Het was mijn eerste volledige schooljaar op MAVO Muurhuizen en ik moet zeggen niet mijn beste. Alhoewel, dat viel best mee, maar mijn mentorklas bestond uit vele boefjes. Allemaal leuke leerlingen, stuk voor stuk. Sommigen spreek ik nog wel eens in de stad en eentje loopt momenteel stage op onze school. Maar dit clubje haalde in de klas het slechtste bij elkaar naar boven.

Het is jammer dat ik me vooral de grootste boefjes herinner. Vandaag komen de andere leerlingen naar boven. Velen reageren op deze foto, geplaatst door Peter. Brett herkent iedereen. Hij wilt iedereen taggen op de foto. Helaas kunnen er volgens feestboek niet meer dan 50 mensen op een foto staan, daarna weigert deze functie dienst. Eva komt meteen met Laura aandragen, want die is nog niet genoemd. Deze twee waren toen ook onafscheidelijk. Patrick krijgt een plaagopmerking van Julius. Julius kan dat nog steeds. Ze herinneren zich allemaal het kerstgala, weten wie wel en niet binnen mocht komen en hebben het over een rookpas. Ze willen graag een reĆ¼nie, zeker nu de school verbouwd is. Er wordt gedreigd dat als de school niet meewerkt, ze allemaal met de scooter naar binnen willen komen (daarvan schijnt nog een filmpje op you tube te staan) Er worden in de discussie steeds meer namen genoemd.

Wat opvalt is dat de grootste boefjes niet genoemd worden. Misschien moet ik die ook maar eens uit mijn hoofd schrappen. Dan blijft er een leuke groep pubers over die nu allemaal jonge twintigers zijn. Ach die boefjes, ze maakten wel de kleur op school. Zonder kleur wordt het lesgeven erg saai.

4 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan Meneer Schellekens!

    ik ben van plan morgen (donderdag) richting muurhuizen te gaan om dingen te vragen aan Mevrouw Schouten :)

    Gr. Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prima Peter,
      Ik wil me er ook sterk voor maken. Je zal me 's middags niet zien, want door ziekte ben ik alleen in staat een paar uur 's ochtends te werken. Maar ook ik kom erop terug.

      Verwijderen
    2. Thom Waardenburg16 oktober 2013 om 16:38

      Ik heb werkelijk geen idee of ik nou wel of niet in de desbetreffende klas heb gezeten, maar een ding weet ik nog wel.. Ik was een van de 'boefjes'. Of heb ik dit verkeerd?

      Verwijderen
    3. Hoi Thom,
      uiteraard hoorde jij bij de boefjes, maar dat was een hele andere klas.
      Groet
      Koen

      Verwijderen