vrijdag 18 oktober 2013

hardlopen 2

Ik kreeg de smaak van de hardlooptochten goed te pakken. In 2012 zou ik ook in Amersfoort gaan lopen, besloot ik. Deze viel in juni en zou starten rond een uur of twee. Dat is normaal gesproken het warmste moment van de dag. Wijzer geworden van de singelloop http://koenschellekens.blogspot.com/2013/10/singelloop.html in Breda (het was toen zo’n 24 graden, dus erg warm om te lopen) besloot in mijn inschrijving in een vlaag van verstandverbijstering te veranderen. In plaats van 10 kilometer zou ik voor de halve marathon gaan, deze startte namelijk om 10 uur, voor de warmte. Ik had nog 4 maanden om te trainen. Er was een kans op succes.
Het huisfront was hier niet blij mee, ik moest nu twee tot drie keer in de week gaan trainen. Het zou wel handig als ik de training leuk ging vinden. Ik moet zeggen, met discipline zat het goed. Het echt leuk vinden niet. Sommigen worden verslaafd aan het lopen, ik niet. Inmiddels had ik wat collega’s zo gek gekregen om de halve mee te lopen, dus we pepten elkaar lekker op en gaven via facebook door hoeveel en hoelang we hadden getraind. Dit werkte goed als stimulans. Zus Marlies kwam ook meelopen, maar ik heb haar op het hart gedrukt dat ze uit mijn buurt bleef. Dat deed ze gelukkig ook, ze liep de hele marathon. Je hebt altijd baas boven baas.
Het werd een super succes. Na twee uur en vijftien minuten werd ik binnengegild. Ik was tevreden, dus naar de afterparty, bij café van Zanten. De baas stond al klaar met een biertje en het was uiteraard reuze gezellig. Gelukkig kon ik nu naar huis kruipen.
Ik hoop dit jaar toch nog één loop te kunnen doen. De Kerstmannenloop! Ik verheug me nu al op de afterparty.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten