Bij iedereen op het werk loopt vast iemand rond waar je geen
idee van hebt wat die doet. De persoon is druk met wat netwerken, kletst met
iedereen, ziet er druk uit en heeft altijd papieren in zijn handen en is heel
druk met het drukken van de snor. Als je bedenkt dat hem nodig hebt blijkt deze
of op een andere locatie te zitten, of net ergens op cursus te zijn. Heel af en
toe is er een zichtbaar (half) resultaat het zichtbaar, maar dan moet je dit
wel willen zien.
Bij mijn vorige baan was deze man een teamleider, die niet
gelukkig was met zijn functioneren. De baan paste niet bij hem, dus nam hij
ontslag voor de functie, niet van de organisatie Deze had, volgens hem, zijn
expertise nog hard nodig. Ik denk dat dit een gouden zet was. De organisatie
heeft hem nodig gehad. In de tien jaar die volgden voordat hij met pensioen
ging, kwamen en gingen er vele teamleiders de organisatie in en uit. Hij bleef
gewoon op zijn nieuwe plek. Ik neem aan dat hij goed gewaardeerd werd, anders
had hij het niet zo lang volgehouden.
Wij collega’s waardeerden zijn werk ook erg goed. We noemden
hem chef gevonden vliegtuigen. In al die jaren zijn we er niet één op het werk
tegen gekomen. Sterker nog, hij had het zo druk dat er een assistent bij kwam. Deze werd chef lege
dozen genoemd. Ook hij deed zijn werk. Misschien wel iets te goed want na drie
kwart jaar werd chef lege dozen wegbezuinigd. Chef gevonden vliegtuigen bleef en had zijn
werk supergoed voorbereid. Er zijn, in de twee jaar dat hij met pensioen is,
nog steeds geen gevonden vliegtuigen aangetroffen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten