vrijdag 27 december 2013

mobiele barkruk

Als je hulptroepen nodig hebt, moet je zorgen dat je zorgt dat ze er zijn. Neem je verlies, of beter, pak je winst. Gezien mijn ervaringen met de elektrische fiets besluit ik voor de winst te gaan en als het moet mag het wat kosten.

Afgelopen weken merkte ik dat de conditie weer wat minder ging. Misschien een rolstoel proberen? Dat lijkt me wat ver gaan, dus eerst de tussenweg, op zoek naar een stok. “Let op dat je zo’n handige neemt, dan kan je er ook op zitten?” Zijn die er dan? Volgens mij is een stok altijd onhandig.
Uiteindelijk beland ik bij een winkel voor buitensporten. Na wat dingen te hebben uitgeprobeerd (losse stok en klapstoeltje) komt deze man inderdaad met de oplossing. Een combinatie van beiden. Tja, wat heb je dan. Een mindere stok. Deze kan wel versteld worden maar niet geheel op de manier op de juiste hoogte voor mij. Toch maar even mee oefenen. Gaat best. Wat heb je dan nog meer. Een minder zittende stoel. Maar waarvoor is die dan bedoeld? Gewoon om even uit te rusten bij een lange rij voor het museum in Parijs of bij de kassa, of gewoon even 5 minuten tijdens een wandeling.

Ik besluit er toch maar voor te gaan. Het grote voordeel is namelijk dat het wel zo compact is dus minder gesjouw en ruimte inneemt. Het allergrootste voordeel heb ik inmiddels ontdekt. De hoogte van het stoeltje is een stuk hoger als die van een gewoon klapstoeltje. Naast rustpunt functioneert het prima als mobiele barkruk. Het ding is de superuitvinding. Voor de kerst heb ik er heerlijk op gezeten tijdens het kwartvoorkerstbiertje. In de metro van Parijs was het de uitkomst. Wij gaan samen nog veel leuke momenten meemaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten