dinsdag 16 juli 2013

halleluja amen

Met de camper van mijn zus reden we door Tsjechiƫ op zoek naar een prettige campingplaats. De vorige waren we ontvlucht omdat er te veel beestjes waren en het meertje erg stonk. Op de kaart hadden we er eentje uitgekozen. Zwemwater was aanwezig, mooie plaatsen in de buurt en volgens de ANWB gids had deze goede cijfers. Onderweg zingen we mee met de liedjes die op ons cassettebandje staan. Dit waren grotendeels Nederlandstalige nummers. Liedjes van Corrie Brokken en Willeke Alberti, maar ook van Jenny Arean, Frans Halsema en dergelijke. Als je de bandjes maar vaak genoeg opzet zingt iedereen vanzelf mee, ook de kinderen (toen leeftijd 3 en 6).
Na een tegenvallende tocht kwamen we bij de camping aan. Lydia en ik keken elkaar aan. Een echt Nederlandse camping met rechte afgebakende plekken. Je mocht zelfs geen kampvuur maken en bij de receptie werd Nederlands gesproken. Dit was nu ook weer niet de bedoeling. Wat te doen? Ik besloot met frisse tegenzin de camping op te rijden.  Na zes uur niet al te beste wegen vond ik alles best, we wilden twee nachten blijven, daarna zouden we wel zien. Op ons bandje zongen Jenny Arean en Lucretia van der Vloot om het hoogste lied. “Wij zijn dankbaar en vereerd dat hij zich aan mij openbaarde”. Een paradox tussen grote liefde en Jezus, die zich aan hun openbaarde. (titel Halleluja amen) De kinderen zingen luidkeels mee terwijl ze de camper opendoen: “Jezus is teruggekeerd, Jezus is teruggekeerd, Jezus is terug op aarde. Halleluja ahahamen.”

We zijn inderdaad maar twee nachten op deze camping gebleven. Na alle blikken bij onze entree werden we gezien als evangelisten, waar op dat moment niemand zat te wachten. 


http://www.youtube.com/watch?v=7eWEpFkFYWw Halleluja amen Lucretia van der Vloot en Jenny Arean

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij ken ik een ander verhaal ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond de radio uitzending van dit verhaal ook nog terug :)
    http://www.radio1.nl/items/34530-vaticaan-roept-ierse-nuntius-terug

    BeantwoordenVerwijderen