vrijdag 12 juli 2013

nieuw begin

Eindelijk arriveer ik op school. Mijn maag draait. Ik voel me niet prettig. Eerst thee pakken in de personeelsruimte. Het is een drukste van jewelste. Iedereen kletst door elkaar en het lijkt alsof niemand iets te doen heeft. Er lopen wat verdwaalde leerlingen in de school. Langzaam bij beetje worden dit er steeds meer. Ze hebben allemaal een erg grote tas bij zich. Boeken inleveren. Bij de conciĆ«rge is het een stuk drukker. “Weet u wat mijn kluisnummer is?” Nog maar een kop thee. De herrie in de gangen wordt groter. Er komen een paar collega s binnen. De ene met bloemen, een andere met chocolade. Er lopen wat collega’s weg richting lokaal. De collega’s kakelen verder. “Ben jij vanmiddag bij de vergadering?” wordt er gevraagd, aan niemand in het bijzonder. Echte antwoorden komen er niet op. Wel wat gezucht. Het lijkt erop dat de meeste hier niet op zitten te wachten. Ze zullen wel gaan. Het hoort bij het werk. Er lopen weer wat klassen leerlingen voorbij. Ze hebben wat papieren bij zich en zijn opgelaten over de cijfers die op hun rapport staan. Ik ben er nog steeds niet helemaal bij. Dan komen er een paar leerlingen naar mij met een mand met cadeautjes. Ai, die zag ik niet aankomen. “Meneer bedankt voor het fijne schooljaar en we hopen dat u er volgend jaar weer bij bent.” Ik ben blij verrast en bedankt ze. Een half uur later ga ik naar huis. Ik ga niet naar de vergadering. Dit was mijn laatste werkdag op school. Mijn lokaal is leeg en niet meer van mij. 
Vanaf nu ben ik blog schrijver.

1 opmerking: