maandag 1 juli 2013

buurt

Sinds 2006 wonen wij in de Beryll, een kleine nieuwbouwwijk met 37 woningen aan de rand van het centrum Amersfoort. Aangezien ik een buren mens ben, heb ik er erg mijn best voor gedaan om er een echte buurt van te maken. Zo was ik betrokken bij een paar buurtfeesten, herfstborrel en sponsorde ik de buurtkroeg misschien wel iets te veel. Inmiddels zijn we een echte buurt en ken ik de meeste buren bij naam.
Wat maakt een buurt een buurt? Ik denk als daar alle facetten van het leven in plaats (hebben) gevonden. Een aantal voorbeelden. We hebben een aantal bruiloften in de buurt gehad. De eerste scheidingen hebben ook plaats gevonden. Er schijnt een buren ruzie te zijn geslecht bij de rechtbank. We hebben een heuse babyboom gehad, waardoor er op dit moment, vijf jaar later, allerlei ouders in rep en roer naar de zwemles moeten/mogen. Er worden kleine en grote feesten gegeven, er wordt gebarbecued, er wordt verschrikkelijk veel gelachen en geborreld. Er is inmiddels ingebroken, er zijn ruiten in gegooid, er is zelfs een echte aanrijding geweest. Inmiddels zijn de innige contacten van de eerste jaren vervangen door oppervlakkige contacten en bij anderen verworden tot heuse vriendschappen. Eigenlijk is niets ons vreemd in onze kleine buurt. Het enige wat hier nog niet is gebeurd, is dat de circle of life compleet gemaakt wordt.


Nu heb ik veel voor mijn buurt over, maar ik was toch echt niet van plan om dat te gaan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten