Het zindelijk krijgen van mijn oudste dochter kan ik nog zo
voor de geest halen. Ze vond het namelijk reuze interessant om op de pot te
zitten. We hadden een grote berenpot, een echte troon. Ze zat er te pas en te
onpas op, op de pot zitten was een feest. De zindelijkheidstraining ging dan
ook erg snel en voor we het zelf door hadden plaste het kind altijd op de pot.
Er zat een addertje onder het gras. Ze plaste inderdaad altijd op de pot.
Alleen die ene pot. Anders niet. Ze kon haar plas best goed ophouden, dus
plaste ze heel lang niet, totdat ze niet meer kon en het liet lopen. Wat we
ook probeerden, mevrouw plaste of in de berenpot of uiteindelijk in haar broek.
Aangezien we toch blij waren met de vorderingen probeerden we er alles aan doen
om het kind op de pot te laten plassen. We namen vervolgens gewoon de berenpot
overal mee naar toe. Dus als we in de auto zaten en mevrouw moest plassen, werd
er op de rem getrapt, auto geparkeerd, pot buiten gezet en kind erop. Als we
een grote tas op de fiets bij ons hadden, was dat gewoon de berenpot en ook
hier gebeurde hetzelfde.
Er was nog wel een ander probleempje. Waar laat je het plasje langs de kant van de weg? Mevrouw had in het begin niet door dat de plas gewoon werd weggegooid. Toen ze daarachter kwam was ze geschokt. Waarom moet je je plas bewaren in het potje om het vervolgens weer weg te gooien? Na weken met de pot leuren, was dit het einde van de plastraining. Ze plaste vervolgens gewoon weer in de broek.
Er was nog wel een ander probleempje. Waar laat je het plasje langs de kant van de weg? Mevrouw had in het begin niet door dat de plas gewoon werd weggegooid. Toen ze daarachter kwam was ze geschokt. Waarom moet je je plas bewaren in het potje om het vervolgens weer weg te gooien? Na weken met de pot leuren, was dit het einde van de plastraining. Ze plaste vervolgens gewoon weer in de broek.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten