dinsdag 9 juli 2013

vaag

Het voorjaar van 2013 is voor mij verbonden aan twee zaken. Blurred Lines en kanker. Beiden zijn zaken om te ondergaan. Tegen kanker slijp je de messen en probeer je de strijd aan te gaan. Je probeert een goede patiƫnt te zijn en hoopt dat alles goed gaat komen. Je leest er wat over kijkt kritisch naar de doktoren en zorgt ervoor dat je beslagen ten ijs komt als er weer een gesprek met de oncoloog is. Dit laatste is erg belangrijk, want inmiddels leert ervaring dat je erg moet opletten om de juiste zorg te krijgen die je wenst. Hiernaast is het een kwestie van hoop, vertrouwen en positief in het leven staan.

Het andere 2013 voorjaar is voor mij Blurred Lines. Als ik deze geknutselde disco muziek hoor, onderga ik de muziek. Ik word er vrolijk van en  kan niet meer stil zitten. De radio gaat harder en er wordt gedanst. Heerlijk fout, net zoals de veel te gladde artiest zelf.

Een groter contrast kan er eigenlijk niet zijn. Blurred Lines en kanker. Voor mij leven en dood. Totdat ik me eens af ging vragen hoe je Blurred lines moet vertalen. Dan blijken deze twee voor mij toch heel wat gemeen te hebben. Ik kwam nl niet veel verder dan vage lijnen. Leven en dood vervagen in elkaar. Waar is de scheidslijn? Als er een zomer is geweest waar mijn (levens)lijnen vervaagd zijn, dan is het deze zomer wel.


http://www.youtube.com/watch?v=yyDUC1LUXSU Robin Thicke, Blurred lines



Geen opmerkingen:

Een reactie posten