donderdag 4 juli 2013

tussenblog, update van AvL

Eigenlijk was ik deze niet van plan. Het is ook niet een blog maar gewoon hoe de stand van zaken nu is. Toch zet ik het hier neer. Ik heb inmiddels zoveel lezers die met mij meeleven (en een aantal ken ik gewoon niet) dat ik vind dat ook jullie recht hebben op de stand van zaken. Onderstaande is wat ik aan mijn meelevende buren en vrienden heb geschreven.

Bij deze het laatste nieuws van 3 juli. Het is volkomen klote nieuws, maar dat is niet anders.
De kanker is inmiddels uitgezaaid naar de dunne darm en naar een holte boven het middenrif. Beiden zijn slecht nieuws. Concreet houdt dit in dat ik niet in aanmerking kom voor de hipec operatie en dat de enige bestrijding de chemo is. Voor de zekerheid krijg ik een dezer dagen nog een punctie, om te kijken of het echt fout is boven het middenrif, deze afspraak wordt nog gemaakt.

Jullie begrijpen een zware dobber, het beetje hoop dat ik had is nu uit mijn handen geslagen. Hopelijk zie ik morgen weer lichtpuntjes, want het leven is te mooi. Ik blijf dus nog even ademen.
Zoals Maaike Ouboter schreef in haar hommage aan Maarten van Roozendaal: “Leve de liefde voor het janken om het mooie, want het is hier nog zo mooi.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten